DEMOVERZE

Restaurant – systém pro provoz restaurace

Produkt umožňuje většinu funkcí vztahujících se k provozu restaurace a použitelný je pro různé typy restauračních provozů.

Základní vlastnosti

Skladová agenda

  • umožňuje příjem a výdej surovin a definici receptur pro jednotlivé pokrmy
  • obsahuje agendu pro definici receptur pro jednotlivé pokrmy
  • umožňuje provádět výrobu pokrmů se všemi důsledky pro skladovou evidenci (vyskladnění položek receptury a naskladnění pokrmů)

Agenda restauračních účtů

  • obsahuje agendu restauračních účtů optimalizovanou pro práci s dotykovým displejem
  • zadávání pokrmů číselnými kódy za pomocí klávesnice
  • zadávání pokrmů sejmutím čárového kódu s pomocí čtečky
  • podpora vkládání příloh k pokrmům
  • podpora práce s "dětskou porcí" u pokrmu, definice její procentuální slevy z ceny plné porce
  • podpora tisku objednávek (bonů) na tiskárně v kuchyni (max. 2 tiskárny, například tisk objednávek nápojů na bar)
  • podpora rozdělení případně sloučení restauračních účtů, převod položek mezi účty
  • podpora platby účtu v cizí měně
  • obsahuje "degustační účty" pro vedení konzumace majitele nebo personálu
  • podpora změny cenové hladiny při uzavírání účtu pro vybrané uživatele
  • podpora udělení individuální slevy v procentech (nebo absolutní) na danou položku restauračního účtu
  • podpora použití uživatelsky definovatelné grafické mapy stolů při založení nového účtu. Pro větší provozovny má mapa možnost segmentace na jednotlivé části provozovny (restaurace, jídelna, zahrádka, sklípek, salónek, ...)
  • uživatelsky definovaná velikost tlačítek pro práci s dotykovým displejem

Sestavy

  • obsahuje mnoho tiskových sestav pro odvod tržby, inventarizaci a analýzu prodeje
  • možnost uživatelských úprav tiskové sestavy pro paragon
  • možnost uživatelských úprav tiskové sestavy bonů pro kuchyňskou tiskárnu

Zabezpečení aplikace

  • volitelné přihlašování personálu z klávesnice heslem
  • volitelné přihlašování a odhlašování personálu magnetickou kartou nebo kartou s čárovým kódem
  • volitelné automatické odhlašování personálu při nečinnosti
  • nastavitelné omezení přístupu k funkcím programu pro každého uživatele
  • volitelný časový zámek na položky vložené do restauračního účtu (po určité době od vložení je může smazat pouze administrátor)
  • volitelné zaznamenávání operací mazání
  • volitelné zaznamenávání operací týkajících se denní uzávěrky

Agenda zákaznických účtů

  • vedení "kreditních zákaznických účtů" pro stálé nebo VIP zákazníky
  • vedení "slevových zákaznických účtů" pro stálé nebo VIP zákazníky
  • vedení "bonusového programu" pro zákazníky identifikace zákazníka číslem, kartou s čárovým kódem nebo magnetickou kartou

Rezervační agendy

  • agenda rezervace stolů včetně grafického znázornění ve formě štaflí
  • agenda rezervace ostatních zařízení (salónky, kulečník, bowling, …) včetně grafického znázornění ve formě štaflí

Mobilní zařízení

  • možnost integrace zařízení typu "mobilní PDA číšník"
  • možnost integrace profesionálních terminálů "Orderman"

Ostatní vlastnosti

  • aplikace může obsahovat několik stanic (pokladních míst), které můžou mezi sebou sdílet restaurační účty
  • obsahuje agendu Předávací inventura (zrcadlo, hárek) pro předání skladu při změně směny
  • spolupráce se systémem Jazz Hotel ve smyslu převodu restauračních účtů na účet hotelový

Podrobnější popis vybraných částí programu

Příjem surovin a zboží

Před vlastním prodejem je většinou nutné naskladnit zboží a suroviny, avšak skladové hospodářství umožňuje tzv. výdej do mínusu, kdy zásoby mohou být vydány, přestože nebyly zatím naskladněny. Příjem zboží může být prováděn kdykoli, když je třeba a jsou pohromadě všechny náležité dokumenty. Po zadaní do systému je vše převedeno tak, aby skladové zásoby odpovídaly realitě a byly v souladu se zásadami vedení skladové evidence.

Funkce automatických objednávek může provoznímu značně ušetřit práci s objednáváním zboží a surovin. Po zadání minimálního a maximálního množství naskladněného zboží, systém automaticky vytvoří objednávky na kompetentního dodavatele.

Definice receptur

Systém umožňuje v případě potřeby sledovat odpis surovin dle stanovených normovaných receptur. Nejprve je nutné nadefinovat receptury jednotlivých pokrmu a vytvořit skladovou kartu typu výrobek a poté definovat z jakých jednotlivých surovin se finální výrobek skládá. Výrobek nemusí být složen jen ze surovin, ale také z jiných výrobků. Příkladem je pokrm, jehož příprava má více fází a vznikají polotovary a až posléze vzniká konečný výrobek.

Výroba a odpis suroviny

Agenda podporuje automatický odpis surovin dle definované receptury pro dvoufázovou výrobu. Dvoufázová výroba je výroba finálního produktu, který je vyroben z polotovaru přičemž polotovar je vyroben ze surovin. Spotřeba surovin a polotovarů je přehledně evidována skladovým systémem stejně tak jako prodej konečných výrobků, tedy jídel.

Objednávka jídel a nápojů

Vytvoření objednávky zákazníků na nápoje a jídla je velmi jednoduché a svižné. Obsluha může objednávku zadat buď pomocí klávesnice, kdy se zadávají číselné kódy pro jednotlivá jídla a nápoje, nebo pomocí dotykového displeje či myši za použití tlačítek pro rychlou volbu nebo zobrazením virtuální klávesnice na displeji. Další možností je zobrazení celého jídelního lístku a objednané položky jednoduše vyhledat.

Po zadání objednávky do systému je možné vytisknout seznam jídel, která jsou třeba připravit a to přímo v kuchyni, na kuchyňské tiskárně. Tiskárna může mít speciální úpravu, tak aby byla odolná proti vlhkosti a mastnotě. Taktéž je možný tisk na barovou tiskárnu, aby výčepní věděl, jaký nápoj přichystat. Mimoto je možný tisk na tiskárně ve druhé kuchyni, nachází-li se v restauraci, jde například o klasickou kuchyni a pizzerii.

Uzavření a rozdělení účtu

V okamžiku je možné uzavření účtu a vytištění stvrzenky bez zbytečného zdržování se s papíry či prací s počítačem, personálu tak zbude více času na to, aby se mohli věnovat přímo hostům.

V programu je možné i rozdělení účtu mezi více nezávisle platících hostů nebo převedení některých vybraných položek k jinému stolu.

Je-li to třeba, je možné zvolit jinou formu úhrady než hotovostní, účet vyúčtovat za speciální cenu (například v případe VIP zákazníků nebo stálých klientů), stvrzenku vytisknout v cizím jazyce nebo přijmout platbu v cizích měnách. Taktéž je možné vyplnit údaje o zákazníkovi. Na obrázku jsou vidět všechny eventuality programu, které se však používají velmi zřídka, tudíž uzavření účtu je velmi rychlé.

Otevřené zákaznické účty

Host může útratu uhradit i pomocí zákaznické karty na otevřený účet. Ten může být jak kreditní, kdy host vloží na účet částku peněz, kterou postupně utrácí, tak debetní, kdy se útratu za určité období hradí zpětně. Účet může být také slevový v případě, že host obdrží slevu na svoji útratu.

Hosté platí účty pomocí zákaznických karet. Ke každému otevřenému zákaznickému účtu lze přiřadit neomezené množství karet. Bez použití karty nelze účet zaplatit, proto aby bylo maximálně omezené zneužívání ze strany personálu.

Rezervace stolu a ostatních zařízení

Program umožňuje uchovat informace o zarezervovaných stolech a jiných zařízení, které si uživatel může sám vymezit. Jako ostatní zařízení mohou být definované salonky nebo sportovní prostory (tělocvičny, tenisové nebo squashové kurty, sauna, bowlingové dráhy..). Údaje týkající se rezervací se dají zobrazit v podobě kalendáře, který je pro personál velmi přehledný. Nová rezervace lze založit myší přímo v kalendáři. Tato aplikace kontroluje případné překrývání rezervací.

Předávací inventura

Tato agenda je určena pro soupis vybrané části skladu. Agenda se dělá když se během restauračního provozu mění směna. Obsluha vyplní skutečné stavy skladu a pokud jsou zjištěny rozdíly vytvoří se skladový doklad, které rozdíl vyrovná. Výsledek předávací inventury pak může ovlivňovat tržby dané směny.

Inventarizace skladu

K určitému datu je možné v rámci skladového hospodářství zpracovat inventuru skladových zásob. Možné je vytisknout všechny náležité podklady a také zúčtovat zjištěné inventurní rozdíly.

Tiskové sestavy a manažerské výstupy

Program Jazz Restaurant a skladový systém zajišťují spoustu tiskových výstupů, které můžete využít pro analýzu prodeje, obraty zásob či sestavení inventury.

Stejně tak je možné použít sestavy k tisku jídelního lístku nebo rozličných manažerských statistik.

Rovněž může mít vedoucí k dispozici schéma stolů, na kterých je okamžitě vidět, na kterém stole je aktuálně otevřený účet a může si tento stav jednoduše porovnat se skutečností.

Zabezpečení programu

Manipulace personálu se systémem může být snížena možností přihlašování a to buď ručně nebo prostřednictvím čipů a karet. Taktéž je zde možnost automatického odhlašování po stanovené době nečinnosti.

Pokud obsluhující personál použije nějaké nestandardní operace, jako například mazání položek či stornování účtu, jsou tyto změny automaticky zaznamenávány. Systém tak může sloužit pro vedení restaurace jako účinný nástroj pro odhalování potencionální nepoctivosti.

Uživatelé používají příslušné funkce systému, jen pokud jsou jim udělena příslušná oprávnění.

Mobilní číšník PDA

Základní popis

Pomocí tohoto mobilního zařízení je možno dosáhnout zvýšení rychlosti a efektivnosti obsluhy v restauračních zařízení. Obsluhující personál může vyřizovat základní úkony přímo u jednotlivých stolů. Příjem objednávek hostů a uzavírání účtů je samozřejmě možný bez toho, aby obsluha musela odcházet do kuchyně nebo k pokladně. Užívání těchto terminálů je obzvláště výhodné, navštěvuje-li restauraci větší množství hostů ve stejnou dobu (turistická sezona, obědy...)

Zaznamenané objednávky jsou automaticky odesílány do centrálního PC a poté dle definovaných pravidel na kuchyňskou tiskárnu (tiskárny). Tímto je umožněno připravit jednotlivé pokrmy nebo nápoje, zatímco obsluha přijímá další objednávky hostů.

Vlastnosti zařízení

Terminály PDA používají pro přenos standardní Wi-Fi spojení. Dosah závisí hlavně na stavebním uspořádání restaurace. Jako operační systém je předinstalovaný některý z variant Windows Mobile. Součástí je dotykový podsvícený LCD displej. Pro zvýšení komfortu využívání je možné dokoupit další příslušenství (pouzdra, bezpečnostní šňůry, náhradní baterie, nabíjecí stanice.

Taktéž je možné připojit mobilní tiskárnu paragonů, a tím je možné uzavřít účet přímo u stolu.

Funkce zařízení

V terminálech je obsažena kompletní databáze všech položek restaurace (nápoje, pokrmy..) a pracovat je možné taktéž s přílohami (položky, které si zákazníci volí sami jako jsou přílohy, saláty, dresingy,...).

Terminály umožňují zapisování objednávek od hostů, uzavírání a dělení účtů (včetně částečného uzavření), převod jednotlivých položek účtu na jiný stůl. Taktéž je možné tisk aktuálního mezisoučtu otevřeného účtu pro potřeby obsluhy nebo hosta. Účet lze uzavřít i vytisknout přímo u stolu, za předpokladu že je k dispozici mobilní paragonová tiskárna. Není-li tomu tak, tiskne se paragon na tiskárně připojené k řídícímu PC.

Hlavní výhody

Přední výhodou tohoto mobilního zařízení je omezení neustálého pohybu obsluhy mezi pokladnou, kuchyní a prostorem pro hosty. Tím je umožněno obsloužit větší množství hostů se stejným počtem personálu a zákazníci jsou obsluhováni rychleji. Užívání těchto zařízení je výhodné, navštěvuje-li restauraci větší množství hostů ve špičkách (turistická sezona, obědy...)

I zákazníci preferují tento způsob obsluhy, protože se jim zkrátí doba čekání od objednání pokrmu po jeho přípravu.

Spolupráce s účetním systémem

Produkt JAZZ RESTAURANT funguje rovnou s databází ekonomického systému POHODA a to ve variantách Jazz, Standard, Premium a Komplet. Díky těmto variantám je zabezpečeno vedení řádné skladové evidence, rovněž i přímé zpracování učetnictví a učteních dokladů.

Program POHODA nemusí být při práci s JAZZ RESTAURANT spuštěn, avšak musí být na daném počítači legálně nainstalován.

Se systémem POHODA nemusí obsluhující personál přijít do styku, protože pro vlastní práci využívá prostředí JAZZ RESTAURANT, které je ergonomicky propracované a optimalizované pro maximální jednoduchost a rychlost práce.

Nejpoužívanější variantou systému pohoda je prostředí JAZZ, což je systém, který komplexně řeší skladové hospodářství pro neomezené množství skladů a jejich členění. Systém si poradí s definicemi skladových karet a receptur, příjmem skladových zásob, výrobou jídel i inventurou, jejím zúčtováním a případným ručním výdejem skladových zásob. Navíc produkt obsahuje zásoby, výdejky, příjemky, převodky, prodejky, výrobu, výrobní čísla , inventuru, vydané a přijaté faktury, zálohové faktury, příkazy k úhradě, pokladnu, banku i s homebankingem, nabídky, poptávky, vydané a přijaté objednávky, adresář obchodních partnerů, podporu cizích měn a pokladního hardwaru.

Podporovaný hardware

Pokladna

  • standardní PC s předinstalovaným OS Windows (XP, Vista, 2003, Windows 7)
  • speciální POS systém (PC s integrovaným dotykovým displejem) s OS Windows

Displej

  • libovolný dotykový displej, doporučen je displej vhodný do restauračního provozu, minimální velikost 15", min. rozlišení 1024*768
  • v případě obsluhy systému klávesnicí a myší postačí libovolný monitor nebo displej, minimální velikost 15", min. rozlišení 1024*768

Tiskárna

  • kterákoliv jehličková nebo termální tiskárna
  • v případě uzavírání účtu formou faktury postačí libovolná laserová nebo inkoustová tiskárna

Pokladní zásuvka

  • jakákoliv pokladní zásuvka, připojená k paragonové tiskárně

Čtečka čárového kódu

  • libovolná čtečka, připojená přes sériové rozhraní (COM, RS-232) nebo přes USB. Nejsou podporovány čtečky napodobující klávesnici.

Čtečka magnetických karet

  • čtečka magnetických karet 125KHz, připojená přes sériové rozhraní (COM, RS-232) nebo přes USB (např. PROMAG).

Zákaznický displej

  • libovolný kompatibilní s komunikačním protokolem DSP800.

Mobilní číšnické terminály

  • terminály PDA s předinstalovaným OS Windows CE, Windows Mobile, Pocket PC, připojení přes Wi-Fi síť
  • terminály Orderman MAX2, MAX2PLUS, základnová stanice


Cena doplňku JAZZ RESTAURANT

DoplněkPočet licencíProdejní cenaRoční servis
JAZZ RESTAURANT verze pro POHODU1 PC9 000 Kč1 800 Kč
JAZZ RESTAURANT L3 verze pro POHODU3 PC13 500 Kč2 700 Kč
JAZZ RESTAURANT SQL verze pro POHODU SQL/E11 PC13 500 Kč2 700 Kč
JAZZ RESTAURANT SQL L3 verze pro POHODU SQL/E13 PC20 250 Kč4 050 Kč
JAZZ RESTAURANT LITE samostatná aplikace1 PC9 000 Kč1 800 Kč
JAZZ RESTAURANT LITE 3 samostatná aplikace3 PC13 500 Kč2 700 Kč
JAZZ RESTAURANT PDA server
rozšíření software pro restaurace o modul ovládající mobilní číšníky
13 000 Kč1 500 Kč
JAZZ RESTAURANT SQL PDA server
rozšíření software pro restaurace o modul ovládající mobilní číšníky
14 500 Kč2 250 Kč
JAZZ RESTAURANT PDA klient1 PDA3 000 Kč

« Zpět

Zpět na začátek ^

Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

Souhlasím