- Úvod/
- Schvalování faktur
Schvalování faktur
Schvalování faktur pro účetní systém POHODA je nástroj, který usnadní proces evidence schválení pro doklady Přijatá faktura, Dobropis, Přijatá zálohová faktura.
Celé řešení funguje v agendě Faktury přijaté a Přijaté zálohové faktury a zároveň umožňuje zpracovat i opravné daňové doklady.
Schvalováním faktur získáte
- Usnadnění procesu schválení přijatých faktur
- Schvalovat faktury bez nutnosti přihlášení do systému Pohoda
- Více úrovňové schvalování
- Nulovou chybovost při proplácení faktur
- Časovou úsporu zaměstnanců
V uživatelské agendě Schvalovací skupiny naleznete nastavení Skupiny uživatelů a jejich e-mailových adres pro proces Schvalování a to i pro více úrovňové schvalování. Úrovně si lze libovolně nastavit, u jednotlivých účastníků lze nastavit od kdy do kdy mají oprávnění faktury schvalovat, což je výhodné, při změnách v obsazení schvalovatelů na zakázkách.
1.úroveň např. Obchodník, Fakturantka a 2. úroveň např. Ředitel, CEO, Manager
V hlavičce agendy se definují jednotlivý uživatelé skupiny:
- Jméno uživatele
- Úroveň
- Platnost od-Do
- Limit částky pro schválení
- Poznámka definice
Schvalovací skupiny v uživatelské agendě:
Položky schvalovací skupiny:
* V nastavení naleznete možnost dvouúrovňové autorizace a limit částky pro danou úroveň
V nastavení adresáře nastavíte příslušnému dodavateli danou skupinu:
Přijaté doklady s dodavatelem budou ve výchozím stavu „Odeslat ke schválení“, zároveň dojde k odeslání e-mailu na příslušné schvalovací úrovně, které jsme nastavili v uživatelské agendě. E-mail obsahuje PDF dokument ze záložky Dokumenty u dané Přijaté faktury.
Po odeslání e-mailu si příslušný schvalovatel zkontroluje PDF dokument a pro schválení postačí pouze, aby odpověděl na tento e-mail. Tato odpověď se u přijaté faktury zaznamená a nastaví u přijaté faktury stav „1.uroveň – schváleno“ nebo „Kompletně schváleno – ANO“ v závislosti na nastavení úrovní. V případě více úrovňového schvalování se tedy nastaví „1. úroveň – schváleno“ a následně odešle e-mail na 2.úroveň, která provede stejný postup pro schválení. Tímto způsobem pak Schvalování faktur pokračuje, až na poslední úroveň a po schválení poslední úrovně nastaví stav „Kompletně schváleno – ANO“.
Nástroj funguje korektně pouze při naskenování dané přijaté faktury a přiložení do záložky Dokumenty k Přijaté faktuře.
Obecné informace (Datum, čas, e-mailovou komunikaci) po proběhlém schvalování naleznete na záložce "Události" u konkrétní Přijaté faktury.
Schválení proběhne pouze při odesílání odpovědi z emailu příslušného schvalovatele nebo jeho zástupcem. Každý schvalovací e-mail obsahuje jedinečnou kombinaci z e-mailu schvalovatele a číslo faktury. Do e-mailu se propisuje i interní poznámka z faktury. Pokud se předmět e-mailu změní, tak se provedená změna zapíše do interní poznámky. Pro následujícího schvalovatele je tedy zřejmé, že byl změněn předmět e-mailu, již při schvalování.
Odesílání e-mailů neprobíhá neustále. Nastavuje se automat pro časový úsek a požadavky řeší v celých dávkách. Časový interval lze upravit, dle potřeby. Zpracování e-mailů od schvalovatelů funguje stejně jako samotné odesílání.
Nástroj je možné nastavit i na způsob automatického schvalování dle nastaveného limitu. Při překročení limitu pak nástroj spustí standartní schvalovací proces pro určité schvalovatele.
Pro uživatele doplňku schvalování Přijatých faktur, je možné za zvýhodněnou cenu -50%* nainstalovat i schvalování Vydaných objednávek, pokud tato instalace probíhá v rámci jedné objednávky.
Řešení je dostupné pro informačním systém Pohoda E1 (v případě jiné verze pomůžeme s upgradem).
Ceník doplňku
Doplněk | Počet licencí | Pořizovací cena |
Schvalování přijatých faktur po Pohodu | 1 účetní jednotka | 16 000 Kč |
Vzdálená instalace Schvalování Přijatých faktur - 1 účetní jednotka | 9 000 Kč | |
Schvalování Vydaných objednávek | 1 účetní jednotka | 16 000 Kč 8 000 Kč zvýhodněná cena* |
Vzdálená instalace Schvalování vydaných objednávek - 1 účetní jednotka | 9 000 Kč |
Uvedené ceny jsou bez DPH
Zpět na začátek ^