DEMOVERZE

Vytisknout

Pohoda mi i hlásí - chyba proměných nebo databáze - je potřeba Oprava databáze

Při provozu jakéhokoliv programu, který pracuje s daty dříve nebo později při nekorektních ukončeních může dojít k poškození struktury dat. Dnešní moderní databáze mají výhodu, že dokáží celou řadu takto vzniklých chyb jednoduchým procesem znovusestavení opravit. Stejný případ zažije každý při provozování jakéhokoliv účetního systému Pohodu nevyjímaje. Chyby, které občas vzniknou v databázi se vyskytují především u základní verze Pohody s mdb Accessovou databází. Riziko chybovosti narůstá při provozu v síti. I když tento případ není nijak častý je třeba znát postup jak jej snadno vyřešit. Na vině poškození databáze ve většině případů není program jako takový, ale obecně prostředí ve kterém je program používán. To platí i pro případy, kdy technicky je v síti vše v pořádku, ale základní databáze je přetížená a měla by být nasazena SQL databáze. V případě častých problémů vám nabízíme analýzu s pomocí vyřešení tohoto stavu. Ať nalezením potencionálního viníka poškozování databáze, tak třeba přechod na výkonnou a odolnější SQL variantu.

Postup opravy poškozené databáze
1/ Před opravou databáze je potřeba zajistit, aby Pohoda byla spuštěna jen jednou na stanici ze které se bude provádět oprava databáze. Ukončete proto provoz na všech síťových stanicích. Oprava probíhá nejrychleji na počítači, kde je instalovaná plná verze. Ze síťových klientů, lze také udělat opravu databáze, oprava však hlavně u variant Pohody se sklady trvá výrazně déle.
2/ V horním menu přejděte na Soubor / Účetní jednotky.
3/ Myší klikněte na databázi, kterou chcete opravit.
4/ Z horního menu vyberte povel Databáze / Správa databází.
5/ Otevře se vám průvodce pro opravu databáze. V sekci Operace vyberte volbu Údržba databáze a stiskněte tlačítko další.
6/ V dalších dvou krocích nic neměňte jen dejte tlačítko další.
7/ Opravný proces provede kompakt databáze, její znovusestavení s kontrolou integrity a zase kompakt databáze. O úspěšném provedení opravných operací jste informování fajfkou. Pokud se oprava přeruší na kompaktu databáze a splnili jste podmínku, že jste v Pohodě sami. Restartujte PC a zkuste postup znovu. Někdy se stává po delším provozu, že databáze eviduje otevření, která již neexistují, restart počítače tento problém vyřeší.
8/ Zvolte Další a Dokončit. Vaše databáze je opravená a problém by měl být odstraněn. Pokud problém přetrvává, je třeba vyhledat odbornou pomoc. Kontaktujte servis Stormware nebo náš servis IPEXO.

Vytisknout

« Zpět

Zpět na začátek ^

Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

Souhlasím